24 Feb
24Feb

В Списание Vagabond, Bulgaria's English Magazine

Защо избрах графичен дизайн за моя професия ?
Кои са моите най-силни креативни черти ? 

Как младите жени предприемачи развиват бизнес в България ?
 

На тези и още много интересни въпроси, можете да откриете отговора в новият брой :

Прочети тук цялата статия : 

Михаела Йорданова: Дизайн на успеха

С талант, вдъхновение и ерудиция, бутиковата рекламна агенция ALICE DESIGN STUDIO уверено набира скорост. Една година: само толкова беше достатъчно на младата, ентусиазирана и амбициозна дизайнерка Михаела Йорданова да наложи на пазара своята бутикова рекламна агенция. ALICE DESIGN STUDIO специализира в графичния и web дизайн, изграждането на корпоративна идентичност, продукцията на различни рекламни материали и BTL организацията на събития.Как Михаела постигна това? С индивидуален подход и специално внимание към всеки рекламен материал, и с разбиране и търпение към проблема на клиента. Михаела винаги поставя качеството на първо място и използва различни комбинации от дизайн, маркетинг и продажби, за да създаде успешна рекламна кампания.Затова само за година Михаела създаде, поддържа и развива растящо портфолио от клиенти във всякакви сектори: хранителновкусовата и фармацевтичната промишленост, модния и спортния сектор, и дори авиацията. За нея дори небето не е граница!

Защо решихте да превърнете дизайна в начин на живот и професия? Първата ми среща с графичния дизайн се случи в ранна възраст, а именно с моето средно образование в Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография в София. Училището беше единственото на Балканите, което предлага образование в полиграфията, компютърните графики, графичния дизайн и фотографията. Кандидатствах през 2011 г., като моята специалност "Графичен дизайн" беше най-желана от всички кандидати. Приеха ме на първо класиране, но още с очакването на резултатите усещах, че това е образованието, за което копнея. Още в 9-ти клас знаех, че това ще е и моята професия.

Как създадохте ALICE DESIGN STUDIO? Професионалното начало не беше лесно. Българските работодатели трудно наемат току-що дипломирали се млади хора в сферата на полиграфията и компютърните графики. Аз не се отказах и с много упоритост започнах работа в една от големите печатници в София като търговски представител. След няколко години в сферата осъзнах, че качествата, които притежавам, са достатъчни, за да стартирам своя бизнес. Решението взех след прекарана травма, която ме затвори за 1 месец вкъщи – това беше преломният момент. Чувствах, че съм готова. През януари 2022 г. създадох ALICE DESIGN STUDIO.

Коя е най-силната Ви креативна страна? Мисля, че през годините в образование и работа съм си създала комбинация от различни техники от дизайн, маркетинг и продажби, с които успявам да създавам креативни работещи дизайни. Проектите, включващи продуктов дизайн като кутии и етикети, са ми най-любими и удовлетворяващи за работа. Освен артистичност, в тях се влага много геометрия и математика, което е друга от силните ми страни.

Имате ли определен стил? Как го съчетавате с индивидуалните изисквания на клиента? Много бързо разбрах, че за да имаш успешен бизнес се налага да потиснеш личното си его. За един артист е много трудно да се пречупи и да покрие всички изисквания на клиента. Затова не налагам определен стил в повечето проекти, по които работя. Дизайните винаги са съобразени според бранда, за който се изработват. Смятам, че във времето, в което живеем, хората трябва да бъдат много гъвкави. По време на обучението си наблегнах на проучването на различните стилове и трендове. Днес това ми помага да съм устойчива при различни задания и проекти.

Трудно ли е за един млад човек да развива бизнес в България? Според мен е трудно, защото няма институции, които помагат за развитието на младите предприемачи. Мисля, че още в училище трябва да се положат основите, че всеки млад човек трябва да има основни познания за това как може да стартира свой бизнес. Предприемачеството на младите в България е с тенденция да се развива все повече и това може да само да ни радва. Виждам много амбицирани млади хора, които имат желание да се развиват в България и да допринасят за развитието на българската икономика. Моите наблюдения са, че все повече от "модерните" професии се развиват в България, като софтуерно инженерство, дизайн, дигитални мрежи, реклама. Прави ми впечатление, че много млади се занимават със строителство и недвижими имоти, право, психология, спорт и професии, чрез които да предават знания и опит. 

Кои са предимствата и недостатъците на това да сте предприемач в България? Аз не съм изучавала икономика и предприемачество, защото моето образование беше в департамент кино, реклама и шоубизнес, но съм записвала допълнителни курсове по мениджмънт и съм успяла да науча основите. Уча се в движение с помощта на по-опитните около мен. Основното предимство е, че имаме свободата да избираме пътя си. Имаме достъп до световния ресурс, от който можем да черпим опит и да създаваме успешен бизнес. Човек трябва да има ясно поставени цели, да е амбициран и да вярва във възможностите си, за да стартира и развива бизнеса си. Трудностите и недостатъците са много. Опитвам се да не ги приемам като трудности, а като предизвикателства. С помощта на правилните хора успявам да се справя с тях и да надграждам себе си.

Кой е проектът, който ще запомните завинаги и защо? Имам щастието да работя с много различни компании от различни сектори. Всеки проект е различен, интересен и запомнящ се. Един от най-любимите ми и запомнящи проекти е ребрандингът на детска серия козметични продукти за фармацевтична компания Galen Pharma. Продуктовият дизайн е най-любимата ми част от графичния дизайн и точно с този свой проект направих голяма крачка сред българските дизайнери. Усетих признанието на други дизайн агенции и на най-големите ми конкуренти. Това чувство ме мотивира и вдъхновява за още работа повече от всяка друга сделка и продажба.



24.02.2023


Comments
* The email will not be published on the website.